Digitalna Detoxifikacija

Živimo u vremenu u kome je fotografisanje telefonom određenih životnih trenutaka daleko važnije od toga da zapravo živimo te trenutke i da u njima istinski uživamo. Ne dozvolite da vas navike surove današnjice nadvladaju i postanu deo vaših života. U samo deset koraka detoksifikujte se digitalno i počnite da uživate ponovo u onim malim stvarima na koje ste možda već i zaboravili.

Korak 1. Započnite dan jutarnjim ritualom bez modernih tehnologija. Postepeno se probudite i povežite sa sobom. Vežbajte, bavite se jogom, meditirajte, istuširajte se i doručkujte pre nego i proverite telefon ili elektronsku poštu.

Korak 2. Isplanirajte period dana u kome će svi uređaji biti isključeni, a Vi povezani sa stvarnim svetom. Prošetajte prirodom tehnološki slobodni i fokusirajte se na senzualno iskustvo koje nam priroda daje.

Korak 3. Nosite ručni sat, kako ne biste imali konstantnu potrebu da proveravate telefon radi tačnog vremena.

Korak 4. Onemogućite sve ‘push’ notifikacije. Podsetnici sa društvenih mreža i e-pošte vam mogu prekidati dan i procese razmišljanja. Umesto toga, izaberite doba dana kada ćete proveriti svoje poruke i budite istrajni u vezi sa tim.

‘Life is what happens when you put down your phone.’

Korak 5. Dajte svojim očima i prstima zaslužen odmor i umesto da kuckate (tipkate), koristite olovku i papir. Ručno pisanje vam može pružiti osećaj kreativnosti, kao i mentalnu i fizičku slobodu.

Korak 6. Ne koristite svoje telefone/uređaje tokom obroka, već iskoristite to vreme kao priliku da se svoju pažnju usmerite na hranu, porodicu, prijatelje i sebe same.

Korak 7. Isključite Wi-Fi i rutere tokom noći kada ih ne koristite.

Korak 8. Prestanite sa upotrebom elektronskih uređaja sat vremena pre spavanja kako bi kreirali svoj „ritual za spavanje“ koji može uključivati: tuširanje ili opuštajuću kupku sa esencijalnim uljima, ispijanje šoljice toplog čaja od kamilice ili kratko, pet do deset-minutno vežbanje disanja ili meditacije.

Korak 9. Uklonite računare i druge električne uređaje iz svoje spavaće sobe jer veštačka svetlost uređaja povećava budnost i može umanjiti lučenje hormona spavanja. Ne ostavljajte telefone noću u spavaćoj sobi.

Korak 10. Ne popunjavajte svaki prazan prostor tehnologijom. Uživajte u miru i tišini.

Source: Internet
Share

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked*